We found 23 items matching your search.
|
|
|
|
|
|
|
|
This one of the articles in the seventh edition of Ideas and Resources for Teachers of Mathematics, a newsletter published by the Saskatchewan Mathematics Teachers' Society. The theme of the seventh edition is patterning and algebra and in this article Alain shows how experiments can be used to make connections between formulas and real life situations.
|
AUTHOR(S): Alain Gauthier
|
|
|
|
In this note Gregory creates a problem inspired by the Luther Invitational Tournament (LIT), a longstanding basketball tournament at Luther College High School in Regina.
|
AUTHOR(S): Gregory Akulov
|
|
|
|
This note is in the twelth edition of Ideas and Resources for Teachers of Mathematics, a newsletter published by the Saskatchewan Mathematics Teachers' Society. It announces some short courses to be offered in Saskatoon in the Summer of 2000.
|
AUTHOR(S): Saskatchewan Mathematics Teachers' Society
|
|
|
|
Continuing his discussion of circular arc midpoint computation Oleksandr develops an expression for the midpoint of a circular arc in n dimensions.
|
AUTHOR(S): Oleksandr G. Akulov
|
|
|
|
Hamid Naderi Yeganeh is a student of mathematics at University of Qom in Iran. He likes to create beautiful images by basic mathematical concepts.
|
AUTHOR(S): Hamid Naderi Yeganeh
|
|
|
|
Géographie rencontre mathématiques à mi-chemin entre les latitudes.
|
AUTHOR(S): Oleksandr G. Akulov
|
|
|
|
Le présent guide vise à soutenir les enseignants de l'élémentaire et du secondaire dans l'enseignement des compétences de base en statistique. Il fournit aux enseignants des instructions précises pour les aider à :
- trouver des ensembles intéressants de données canadiennes qui répondent aux besoins des différents niveaux scolaires;
- choisir les diagrammes convenant à différents types de données;
- calculer des mesures statistiques de base avec l'utilisation ou non de logiciels.
|
AUTHOR(S): Statistique Canada
|
|
|
|
Les élèves apprendront dans la présente leçon des modes d'application de la forme canonique [y = a(x – h)2 + k] d'une équation quadratique. Ils extrairont de la base de données E-STAT de Statistique Canada des données sur le nombre d'hommes inscrits à des programmes d'apprentissage au Canada et ils les importeront dans un logiciel de statistique. En rajustant les valeurs des paramètres a, h et k afin de maximiser l'ajustement de la parabole aux données sur le nombre d'hommes inscrits à des programmes d'apprentissage, les élèves modéliseront une équation quadratique dans le logiciel. Ils acquerront une meilleure compréhension du rôle des paramètres dans la forme canonique d'une équation quadratique.
|
AUTHOR(S): Jennifer Hall, Joel Yan and Sheona Duthie, Statistique Canada
|