We found 92 items matching your search.
|
|
|
|
|
|
|
|
This guide can be used by teachers in grades 7-9 to develop problem-solving and communicating skills through personal money management activities such budgeting and calculating, interest and compound growth and investing.
The Investor Education Fund is a not-for-profit organization funded by the Ontario Securities Commission. Its mandate is to promote financial literacy. One of the programs it sponsor is a cross-curricular teacher program. This teacher program includes free classroom-ready resources to develop students numeracy and financial literacy skills. Free paper copies can also be ordered.
|
AUTHOR(S): Investor Education Fund
|
|
|
|
This unit was written by three students as a project in a mathematics education class, EdMath 215, at the University of Regina.
|
AUTHOR(S): Vivian Archambault, Danielle Desjardins and Terry Wood
|
|
|
|
AMOF, the Amazing Mathematical Object Factory produces lists of mathematical objects in response to customer orders. Products include permutations, combinations, pentominoes, magic squares, subsets and more. AMOF was created in the Computer Science Department of the University of Victoria and is currently on the SchoolNet site.
|
AUTHOR(S): Frank Ruskey, Susan Ruskey and Scott Lausch
|
|
|
|
Charles Hewitt asked Quandaries and Queries for an algorithm to determine whether a number is prime. Penny wrote this response about the Greek scholar Eratosthenes and his sieve.
|
AUTHOR(S): Penny Nom
|
|
|
|
This note appears in the twelth edition of Ideas and Resources for Teachers of Mathematics, a newsletter published by the Saskatchewan Mathematics Teachers' Society. It contains a list of events in the summer and fall of 2000.
|
AUTHOR(S): Saskatchewan Mathematics Teachers' Society
|
|
|
|
This note appears in the twelth edition of Ideas and Resources for Teachers of Mathematics, a newsletter published by the Saskatchewan Mathematics Teachers' Society. It contains a list of some websites recommended by SMTS members.
|
AUTHOR(S): Saskatchewan Mathematics Teachers' Society
|
|
|
|
This is a game that should be accessible to students who can perform mental, two digit arithmetic. The explanation of why it works involves base two arithmetic.
|
AUTHOR(S): Penny Nom
|
|
|
|
Nancy Mutdosch sent this question to Quandaries and Queries and we put Chris' answer here also as we thought it might be of interest to other teachers.
|
AUTHOR(S): Chris Fisher
|
|
|
|
Cette activité pratique permet aux élèves de se familiariser avec les données du recensement, plus particulièrement les données régionales. Ils exercent leur habileté à prendre des décisions et apprennent comment sont utilisées les données du recensement.
Pour ce faire, les élèves se pencheront sur des ensembles de données fictives se rapportant à divers services communautaires. Ils devront décider quels quartiers profiteraient le plus de chacun de ces services et illustrer leurs résultats au moyen d'une grille. (1 à 2 périodes)
|
AUTHOR(S): Statistique Canada
|
|
|
|
En examinant le profil démographique d'un quartier scolaire, vous pouvez obtenir un aperçu de la composition de la population vivant à proximité d'une école. Les connaissances des tendances démographiques locales peuvent être utiles pour les professeurs. E-STAT vous permet d'obtenir ce genre de renseignements à partir du Recensement, pour chaque municipalité au Canada et pour les quartiers appelés secteurs de recensement dans les grandes régions urbaines. En faisant l'extraction des données pour les secteurs de recensement environnant l'école, on peut en apprendre davantage sur le quartier scolaire local.
Dans cette activité, nous apprendrons comment utiliser un code postal d'une école dans une région urbaine pour extraire des données sur les différents types de famille pour le secteur de recensement dans lequel se trouve l'école en question. On peut procéder de la même façon pour extraire et reproduire des centaines de caractéristiques de recensement pour n'importe quel secteur de recensement d'une école en milieu urbain. E-STAT ne permet pas d'obtenir des données de recensement pour des niveaux géographiques plus petits que les municipalités.
|
AUTHOR(S): Statistique Canada
|
|
|
|
Cet article contient un grand nombre d'idées pour assurer que les filles autant que les garçons apprennent les mathématiques.
|
AUTHOR(S): le personnel du ministère de l'Éducation de la Saskatchewan
|
|
|
|
On décrit, au moyen d'exemples tirés du programme d'études, les étapes de la résolution de problèmes.
|
AUTHOR(S): Jack Hope pour le ministère de l'Éducation de la Saskatchewan
|
|
|
|
Dans l'exemple ci-dessous, nous partons d'une situation familière è l'élève pour arriver au modèle mathématique. Un des avantages de cette activité est qu'il n'y a pas de solution unique. Trouver diverses
|
AUTHOR(S): Denis and Diane Hanson
|
|
|
|
Cet article décrit les adolescents et les adolescents du point de vue de leur développement psychologique, émotionnel et social et indique comment celui-ci peut influencer leur apprentissage en mathématiques.
|
AUTHOR(S): le personnel du ministère de l'Éducation de la Saskatchewan
|
|
|
|
Un aperçu de l'accent qu'on accorde à la calculatrice dans l'apprentissage des mathématiques.
|
AUTHOR(S): Maxine Stinka pour le ministère de l'Éducation de la Saskatchewan
|